「私のために祈ってください」すべてのアルツハイマー病の患者さんに捧ぐ by Carolyn Haynali


Pray For me ( Dedicated to Alzheimer's Patients)

ぱぱぱっとやってみたもので、
あまり良い翻訳ではないですが、以下に。


Theonesoul Presents
Pray For Me
By Carolyn Haynali
 
Pray for me, I was once like you.
Be kind and loving to me,
That’s how I would have treated you.
 
私のために祈ってください。
私もかつてはあなたと同じだったのです。
優しく愛をもって接してください。
逆の立場だったら、私はそうするから。
 
Remember I was once someone’s parent or spouse,I had a life and a dream for the future.
Speak to me, I can hear you even if I don’t understand what you are saying.
 
頭に思い描いてください。
私がかつて誰かの親であり妻や夫であった姿を。
私にも人生があり未来への夢があったことを。
私に語りかけてください。あなたの声は聞こえます。
たとえ言われていることは理解できなくとも。
 
Speak to me of things in my past of which Ican still relate.
Be considerate of me, my days are such astruggle.
Think of my feelings because I still havethem and can feel pain.
 
私の昔の思い出を語りかけてください。まだ懐かしむことができるから。
思いやりを持って接してください。私は毎日を必死の思いで生きているのです。
私の気持ちを考えてください。まだ感じる心があります。
私の心はまだ痛みを感じます。
 
Treat me with respect because I would have treated you that way.
Think of how I was before I got Altzheimer’s ;I was full of life, I had a life, laughed and loved you.
 
敬意をもって接してください。
もしも逆の立場なら、私はそうするから。
アルツハイマー病になる前の私を思い出してください。
溌剌とした人として、一つの人生を生き、笑い、そしてあなたを愛しました。
 
Think of how I am now, my disease distortsmy thinking, my feelings, and my ability to respond, but I still love you evenif I can’t tell you.
Think about my future because I used too.
 
今の私のことを想像してみてください。
病気のために考えや気持ちが混乱し、あなたに返事を返すこともできません。
でも、たとえ愛していると言えなくとも、今もあなたを愛しています。
私の未来に思いをはせてください。私がかつてそうしていたように。
 
Remember I was full of hope for the future just like you are now.
Think how it would be to have things locked in your mind and can’t let them out.
I need you to understand and not blame me but Altzheimer’s.
 
頭に思い浮かべてください。
かつての私が今のあなたのように未来への希望に満ちていたことを。
今の私のことを想像してみてください。
心にある思いや気持ちが閉ざされてしまって
どうしても外に出せないのがどういうことか。
分かってほしい。それは私のせいじゃない、
アルツハイマー病のせいなのだから。
 
I still need the compassion and the touching and most of all I still need you t love me.
Keep me in your prayers because I am between life and death.
The love you give will be a blessing from God and both of us will live forever.
 
私にはまだ分かってほしい、触れてほしいという気持ちがあります。
なによりも、あなたに愛してもらいたいのです。
祈ってください。生と死の間を生きる私のために。
あなたが捧げてくれる愛は神の祝福を受け、
私たち2人は永遠に生き続けるでしょう。
 
How you live and what you do today will always be remembered in the heart of the Altzheimer ‘s patient.
 
今日という日をあなたが何をして、どのように生きるか。その姿を
あなたと接するアルツハイマー病の患者はずっと心の記憶に留めておくことでしょう。
 
Dedicated to all the Altzheimer’ s patients, produced by theonesoul
In Gratitude, Namaste,